در سایر رسانه ها | بایگانی
به گزارش خبرگزاری شفقنا
حضرت آیت الله جوادی آملی: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی فکر کنیم
شفقنا- حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: آنچه در مسئله توحید مشکل ماست یا قارونی فکر کردن است یا فرعونی فکر کردن، مشکل ما همین دو غُدّه است؛ یا ما هر کار خیری که انجام دادیم خودمان را می‌بینیم و آن مبدأ خلاّق و فیاض را نمی‌بینیم!
به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»
ای کاش جناب پاپ متوجه می شد که مهدی(عج) کیست/تفسیر و نهج البلاغه مهجور هستند
فرشتگان نه توان شاگردی بلاواسطه را دارند و نه حد وجودی را دارند که در حد علم، قدرت فراگیری داشته باشند
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا
آیت الله جوادی آملی: معرفت گوهر اصلی انسان است
آیت الله عبدالله جوادی آملی، گوهر اصلی انسان را معرفت برشمرد و گفت که برخی علوم میهمان انسان هستند که باید با صاحبخانه هماهنگ شود.
به گزارش ایرنا
دیدگاهمان را در معرفت به اهل بیت (ع) جهانی کنیم
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: نباید اهل بیت (ع) را در شیعه خلاصه کنیم بلکه باید آنها را برای همه انسان ها بخواهیم و دیدگاهمان را در معرفت نسبت به آنها جهانی کنیم.
به گزارش خبرگزاری شبستان
انتظار بدون مجاهده خیالی باطل است
خبرگزاری شبستان: آنکه به انتظاری تهی از رزم آوری و مجاهده، دل خوش می دارد و گمان می کند بی آمادگی برای جهاد و شهادت می توان منتظر موعود موجود بود، خیالی باطل دارد و کار انتظارش به سامان نخواهد رسید.
دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه
نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری در جامعه مدرن
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه، از نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری درجامعه مدرن می گوید و تاکید می کند جامعه با دینی که ناروا و نادرست تعریف و خوانش می شود و به ناروایی هم تحمیل می شود، در تعارض است.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)
«تحریر رسالةالولایه»؛ نگرشی محققانه در حوزه عرفان اسلامی
«تحریر رسالةالولایه» اثر آیت‌الله العظمی جوادی آملی که برگزیده سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی
به گزارش خبر گزاری شفقنا
عقلانیت و اعتدال عنصر گمشده جوامع اسلامی است
از ویژگی های خالص بندگان از نظر قرآن اعتدال است و اعتدال یعنی میانه روی و حد فاصل میان افراط و تفریط که از نظر قرآن این اعتدال در همه چیز مطلوب است اما جوامع اسلامی چقدر به این امر پایبند هستند؟
به گزارش خبر گزاری تسنیم
ارزش انسان‌ها به روح آنهاست و روح زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند
آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: از نگاه قرآن و اسلام بین زن و مرد تفاوتی نیست. ارزش انسان ها به روح آنهاست و روح زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند.
به گزارش خبر گزاری آنا
آیت الله جوادی آملی: اگر خروجی نجف گرفته شود تمام حوزه‌های جهان تشیع می‌خوابد
آیت الله جوادی آملی گفت: در دیدار با آقایان شورای عالی مدیریت طرح کردم که اگر الان خدایی نکرده خروجی نجف را از ما بگیرند تمام حوزه های علمیه سراسر جهان تشیع خروجی ندارند.
ـــ ـــ



جلد 42 تفسیر گرانسنگ تسنیم اثر مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین‌المللی نشر اسراء منتشر شد.

جلد چهل دوم تفسیر گرانسنگ «تسنیم» اثر مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت الله العظمی جوادی آملی، با همکاری پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین‌المللی نشر اسراء منتشر شد.
این جلد از تفسیر تسنیم به آیات نورانی 1 - 35 سوره مبارکه رعد اختصاص دارد.
در ابتدای جلد چهل و دوم تسنیم، در مورد سوره مبارکه رعد، ویژگیها و نیز غرر آیات این سوره، مباحث مفیدی آورده شده است و در ادامه نیز مباحثی راجع به اهداف این سوره و فضیلت تلاوت آن، مورد اشاره قرار گرفته است.
عمده مباحث مطرح شده در بخش نخست این کتاب، مباحثی پیرامون خلقت و آفرینش جهان هستی، نظام حاکم بر آن و تبیین نظام غایی آن می باشد. در همین راستا مباحثی نیز در مورد نظام داخلی آسمان ها و زمین به صورت تفصیلی، مورد عنایت قرار گرفته و بحث از علت نظام آفرینش و نیز علة العلل، در ادامه مطرح شده است.
سپس راجع به معاد و مباحث پیرامون آن بحث های متنوع و مفیدی ارائه شده است که می تواند کام جویندگان حقیقت در مورد این مباحث را شیرین کند.
از دیگر مطالب مهم و کلیدی این جلد از تفسیر تسنیم، بحث از معنای علم الهی و چگونگی آن است. اهمیت بحث علم الهی و تبیین فلسفی آن، برای حکما و فیلسوفان به خوبی روشن است، لذا مطالعه و تدبر در مباحث تفسیری این موضوع، به پژوهشگران حکمت و فلسفه  پیشنهاد می شود.
در بخش دیگر از این کتاب، متناسب با برخی از آیات سوره رعد، بحث مبسوطی در مورد تسبیح خداوند آورده شده، و راز و رمزهای این مبحث را به خوبی تبیین نموده است.
همچنین بحث دیگری که در اینجا به آن پردخته شده است، بحث از «اولوا لالباب» است، که در ضمن تبیین معنای لغوی و اصطلاحی آن، مصادیق، شرایط و جزئیات آن را بیان نموده است.
در ادامه نیز از ذکر الهی سخن به میان آمده است، و ضمن بیان شرایط تأثیر گذاری آن، به احادیثی که در این باب وارد شده است نیز اشاره نموده است.
در پایان این جلد نیز متناسب با آیات 34 و 35 سوره مبارکه رعد، سخن از عذاب دنیایی و اخروی کافران و پاداش دنیوی و اخروی نیکوکاران به میان آمده است.