در سایر رسانه ها | بایگانی
به گزارش خبرگزاری شفقنا
حضرت آیت الله جوادی آملی: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی فکر کنیم
شفقنا- حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: آنچه در مسئله توحید مشکل ماست یا قارونی فکر کردن است یا فرعونی فکر کردن، مشکل ما همین دو غُدّه است؛ یا ما هر کار خیری که انجام دادیم خودمان را می‌بینیم و آن مبدأ خلاّق و فیاض را نمی‌بینیم!
به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»
ای کاش جناب پاپ متوجه می شد که مهدی(عج) کیست/تفسیر و نهج البلاغه مهجور هستند
فرشتگان نه توان شاگردی بلاواسطه را دارند و نه حد وجودی را دارند که در حد علم، قدرت فراگیری داشته باشند
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا
آیت الله جوادی آملی: معرفت گوهر اصلی انسان است
آیت الله عبدالله جوادی آملی، گوهر اصلی انسان را معرفت برشمرد و گفت که برخی علوم میهمان انسان هستند که باید با صاحبخانه هماهنگ شود.
به گزارش ایرنا
دیدگاهمان را در معرفت به اهل بیت (ع) جهانی کنیم
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: نباید اهل بیت (ع) را در شیعه خلاصه کنیم بلکه باید آنها را برای همه انسان ها بخواهیم و دیدگاهمان را در معرفت نسبت به آنها جهانی کنیم.
به گزارش خبرگزاری شبستان
انتظار بدون مجاهده خیالی باطل است
خبرگزاری شبستان: آنکه به انتظاری تهی از رزم آوری و مجاهده، دل خوش می دارد و گمان می کند بی آمادگی برای جهاد و شهادت می توان منتظر موعود موجود بود، خیالی باطل دارد و کار انتظارش به سامان نخواهد رسید.
دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه
نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری در جامعه مدرن
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه، از نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری درجامعه مدرن می گوید و تاکید می کند جامعه با دینی که ناروا و نادرست تعریف و خوانش می شود و به ناروایی هم تحمیل می شود، در تعارض است.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)
«تحریر رسالةالولایه»؛ نگرشی محققانه در حوزه عرفان اسلامی
«تحریر رسالةالولایه» اثر آیت‌الله العظمی جوادی آملی که برگزیده سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی
به گزارش خبر گزاری شفقنا
عقلانیت و اعتدال عنصر گمشده جوامع اسلامی است
از ویژگی های خالص بندگان از نظر قرآن اعتدال است و اعتدال یعنی میانه روی و حد فاصل میان افراط و تفریط که از نظر قرآن این اعتدال در همه چیز مطلوب است اما جوامع اسلامی چقدر به این امر پایبند هستند؟
به گزارش خبر گزاری تسنیم
ارزش انسان‌ها به روح آنهاست و روح زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند
آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: از نگاه قرآن و اسلام بین زن و مرد تفاوتی نیست. ارزش انسان ها به روح آنهاست و روح زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند.
به گزارش خبر گزاری آنا
آیت الله جوادی آملی: اگر خروجی نجف گرفته شود تمام حوزه‌های جهان تشیع می‌خوابد
آیت الله جوادی آملی گفت: در دیدار با آقایان شورای عالی مدیریت طرح کردم که اگر الان خدایی نکرده خروجی نجف را از ما بگیرند تمام حوزه های علمیه سراسر جهان تشیع خروجی ندارند.
ـــ ـــ



پیامبران (علیهم السلام)،این طلایه داران وحی و پرچمداران سعادت،صلادهندگان دین ودنیایند.ولی شیاطین بر طبل تفرقه و جدایی می کوبند.آنان دین را که خورشید اندیشه و سر چشمه تفکر است از دنیا که تشنه آن فروغ و طالب آن طلوع زرّین است ،جدا میخواهند تا هر دو افسرده گردند. اما این در حالی است که گُسَست روح دین ازتن دنیا ،مایه پوسیدگی بدن و پایه افسردگی جان انسانی است.رسالت بزرگ جامعه نو اندیشی که بر بنیانهای استوار دین ،خانه های تاریکی را یکی پس از دیگری روشن میکند این است که اندیشه جدایی دین و دنیا را باطل نموده و همه گزاره های اجتماعی ،فرهنگی، سیاسی،ملّی و...را با آموزه های والای دینی بیاراید...

    پیامبران (علیهم السلام)،این طلایه داران وحی و پرچمداران سعادت،صلادهندگان دین ودنیایند.ولی شیاطین بر طبل تفرقه و جدایی می کوبند.آنان دین را که خورشید اندیشه و سر چشمه تفکر است از دنیا که تشنه آن فروغ و طالب آن طلوع زرّین است ،جدا میخواهند تا هر دو افسرده گردند.

    اما این در حالی است که گُسَست روح دین ازتن دنیا ،مایه پوسیدگی بدن و پایه افسردگی جان انسانی است.رسالت بزرگ جامعه نو اندیشی که بر بنیانهای استوار دین ،خانه های تاریکی را یکی پس از دیگری روشن میکند این است که اندیشه جدایی دین و دنیا را باطل نموده و همه گزاره های اجتماعی ،فرهنگی، سیاسی،ملّی و...را با آموزه های والای دینی بیاراید.

      آیا دین و سیاست، دین و حکومت، دین و اقتصاد، دین و فرهنگ و دین و ملیت می توانند در کنار هم قرار گیرند؟ آیا سیاست، حکومت، اقتصاد، فرهنگ و ملیت که از مظاهر ظاهر دنیایند می توانند در کنار دین قرار گیرند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند؟ آیا پدیده های نوین در جامعه بشری همانند علم گرایی، عقل گرایی و انسان مداری می توانند مبنای مباینت و جدایی دین از دنیا یا بالعکس باشند؟ و سوالاتی از این قبیل که پاسخ های مستدل می طلبند.
    این کتاب به نوبه خود، جوابی است به پرسشهای فوق که بی شک اندیشه ها و افکار لایق لاحق در تکمیل و افزایش توان فوق، اثر گذار خواهد بود.
    اثر ارزشمند (نسبت دین و دنیا) ضمن بررسی و نقد نظریه سکولاریزم،در جهت اُلفت حقیقی ،صحیح و منطقی ترین بین دین و دنیا گام برمیدارد ودر پنج فصل به مفهوم سکولاریزم ،حکومت دینی،زمینه های پیدایی سکولاریزم،بررسی دلایل سکولاریزم،دلایل بطلان سکولاریزم،نگرش های تطبیقی میان دیدگاه های اسلام و سکولاریزم و...نظر دارد.