در سایر رسانه ها | بایگانی
به گزارش خبرگزاری شفقنا
حضرت آیت الله جوادی آملی: ملتی که امضای خودش را نمی‌شناسد چطور می‌توانید با او زندگی کنید؟
این مرجع تقلید در جلسه درس تفسیر امروز خود با تاکید بر حفظ قدرت کشور اظهار داشت: کافر حربی مادامی که در حرب است اموالش غارت می‌شود اما این زمان جنگ است، ولی در زمان صلح مادامی که آنها اهل غارت نیستند، به ما گفته اند شما هم اهل غنیمت نباشید.
به گزارش خبرگزاری حوزه
شناخت دنیا صرف تحصیل در حوزه و دانشگاه به دست نمی آید
حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند شناخت دنیا صرف تحصیل در حوزه و دانشگاه به دست نمی آید، بلکه این شناخت با نماز شب و به برکت دیگر عبادات به دست می‌آید لذا اگر کسی می خواهد دنیا را بشناسد و گرفتار آن نشود راهش همین نماز شب و امثال ذلك است.
به گزارش خبرگزاری رسا
دانشگاهیان و حوزویان ظرف علم و چراغ هدایت باشند
حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی گفت: مهم‌ترین وظیفه حوزوی و دانشگاهی خصوصاً و توده مردم عموماً، عمل به وصیت امام مجتبی(ع) است. ایشان فرمود «ظرف دانش باشید و چراغ هدایت»؛ وقتی ظرف علم شدید از بنان و بیان شما علم نشأت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری شفقنا
حضرت آیت الله جوادی آملی: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی فکر کنیم
شفقنا- حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: آنچه در مسئله توحید مشکل ماست یا قارونی فکر کردن است یا فرعونی فکر کردن، مشکل ما همین دو غُدّه است؛ یا ما هر کار خیری که انجام دادیم خودمان را می‌بینیم و آن مبدأ خلاّق و فیاض را نمی‌بینیم!
به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»
ای کاش جناب پاپ متوجه می شد که مهدی(عج) کیست/تفسیر و نهج البلاغه مهجور هستند
فرشتگان نه توان شاگردی بلاواسطه را دارند و نه حد وجودی را دارند که در حد علم، قدرت فراگیری داشته باشند
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا
آیت الله جوادی آملی: معرفت گوهر اصلی انسان است
آیت الله عبدالله جوادی آملی، گوهر اصلی انسان را معرفت برشمرد و گفت که برخی علوم میهمان انسان هستند که باید با صاحبخانه هماهنگ شود.
به گزارش ایرنا
دیدگاهمان را در معرفت به اهل بیت (ع) جهانی کنیم
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: نباید اهل بیت (ع) را در شیعه خلاصه کنیم بلکه باید آنها را برای همه انسان ها بخواهیم و دیدگاهمان را در معرفت نسبت به آنها جهانی کنیم.
به گزارش خبرگزاری شبستان
انتظار بدون مجاهده خیالی باطل است
خبرگزاری شبستان: آنکه به انتظاری تهی از رزم آوری و مجاهده، دل خوش می دارد و گمان می کند بی آمادگی برای جهاد و شهادت می توان منتظر موعود موجود بود، خیالی باطل دارد و کار انتظارش به سامان نخواهد رسید.
دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه
نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری در جامعه مدرن
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در مصاحبه با ماهنامه خیمه، از نسبت اخلاق و احکام و ملزومات دین داری درجامعه مدرن می گوید و تاکید می کند جامعه با دینی که ناروا و نادرست تعریف و خوانش می شود و به ناروایی هم تحمیل می شود، در تعارض است.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)
«تحریر رسالةالولایه»؛ نگرشی محققانه در حوزه عرفان اسلامی
«تحریر رسالةالولایه» اثر آیت‌الله العظمی جوادی آملی که برگزیده سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی
ـــ ـــ

حجت الاسلام والمسلمین علی روح اللهی؛ معاونت پژوهشی و فن آوری
بیوگرافی
حجت الاسلام والمسلمین علی روح اللهی در سال 1351 شمسی در روستای مزار از توابع شهرستان بجستان در استان خراسان رضوی پا به عرصه حیات نهاد. دروس ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند، وی از اولین فارغ التحصیلان مدرسه علمیه شهداء بجستان  بود که دروس مقدمات را نزد اساتید برجسته ای  همچون آیت الله مدنی بجستانی فرا گرفت.
سوابق تحصیلی
وی در سال 1368 تحصیل دروس سطح در شهر مقدس مشهد را در مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر  علیه السلام آغاز نمود و از  محضر اساتیدی همچون حجج اسلام آقایان رضوانی، سائلی و علی زاده بهره گرفت وی هم چنین درس لمعه را در محضر استاد مشهور حوزه علمیه مشهد حجه الاسلام والمسلمین صالحی تلمذ نمود، حجت الاسلام روح اللهی سال 1373 برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم عزیمت کرد و ازمحضر اساتید به نام حوزه علمیه قم همچون آیت الله استادی ، ایت الله میلانی و استاد مرحوم آیت الله وجدانی فخر بهره مند شد.
وی هم چنین مباحث رجال ، حدیث ، امامت و ولایت را به همراه روش شناسی پژوهش از محضر استاد  حسینی قزوینی آموخت.
لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین علی روح اللهی در دروس خارج فقه و اصول، از محضرآیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله العظمی جعفر سبحانی و نیز تفسیر را از محضرآیت الله العظمی جوادی آملی بهره مند گردید.
فعالیت های پژوهشی و علمی
1. دراسات فی اسانید کتب الروایه (بررسی اسناد کتب روایی شیعه)
2. الهادی الی وفیات الروات ( بررسی طبقات  روات شیعه)
3. ضبط اسماء الروات
4. تحقیق و بازنگری کتاب «شبهای پیشاور».
5. نگارش بیش از 16 مقاله در موضوع فناوری اطلاعات در علوم اسلامی، مجله «ره آورد نور» از شماره 7 تا شماره 32 ، 1380 تا 1390ه ش .
6.ویرایش و تنظیم کتاب روات قم تا قرن چهار.
7. تحقیق سندی تمامی روات در باره امام زمان (عج) به سفارش موسسه شمس الشموس تهران .
8. تحقیق کتاب الجامع فی الرجال تالیف شیخ موسی زنجانی در 12 جلد (تحقیق گروهی)

فعالیت های اجرائی  
1. معاون پژوهشی موسسه تحقیقاتی ولی عصر (عج) قم از سا ل 1379 الی ادامه دارد.
2.جانشین مسئول دروس عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم از سال 1380 الی  1388.
3. عضو شورای سردبیری مجله ره آورد نور از سال1384 (از شمار9  ادامه دارد .)
4. قائم مقام ریاست و مدیر اجرایی موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) از سال 1384 الی1386.
5. معاون فرهنگی موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء از سال 1386 الی 1388.
6. قائم مقام ریاست و مدیر اجرایی شبکه جهانی ولایت (تلویزیون ماهواره ای ) از 1389 تا 1392.
7. مدیر کل حوزه ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء از سال 1390 تا 1393.
8. مؤسس و مدیر موسسه فرهنگی هنری امام سجاد علیه السلام شهرستان بجستان از سال 1391 ادامه دارد.
9. مدیر و دبیر علمی دائره المعارف ولایت ( از سال 1393 ادامه دارد).
10. معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج از  مهر ماه سال 1392 ادامه دارد.
11. مدیر دانش نامه علوم عقلی اسراء ( از سال 1394 ادامه دارد).
12. عضو کارگروه تدوین سند چشم انداز 20 ساله کشور.
13. از اعضاء بعثه حج حضرت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته).
14. مدیر مرکز اسناد و آرشیو مدرسه علمیه امیر المومنین (ع) (دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ) از سال 1393 ادامه دارد.
15. معاون پژوهشی و قائم مقام ریاست موسسه آموزش عالی حوزی اسرا قم از سال 1394 ادامه دارد.
16. عضو شورای عالی سیاست گذاری شبکه جهانی ولایت .

ساختار سازمانی معاونت پژوهشی و فن آوری

مدیریت خدمات پژوهشی و فناوری
• اداره فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی
• اداره كتابخانه ، اسناد و مدارک علمي
• اداره آماده سازی و نشر

مدیریت امور علمی و پژوهشی
• اداره برنامه ریزی ونظارت و ارزيابي پژوهش
• اداره امور محققان و پشتیبانی پژوهش
• اداره توسعه تحقیقات و ارتقا علمی و پژوهشی

سیاست ها و مأموریت ها
ـ نياز شناسي و تعيين اولويت‌هاي پژوهشي در چارچوب اهداف و سياست‌هاي پژوهشي پژوهشگاه.
ـ طراحي و برنامه‌ريزي دوره‌هاي آموزشي و پژوهشي جهت تربيت و آموزش پژوهشگران.
ـ هماهنگ‌سازي فعاليت‌هاي پژوهشي و ايجاد وحدت رويه ميان پژوهشكده‌ها و گروه‌هاي پژوهشي.
ـ آسيب‌شناسي فعاليت‌ها و فرآيندها و ارايه راهكارهاي مناسب جهت فايق آمدن بر مشكلات.
ـ بهسازي روش‌هاي پژوهشي بر اساس اصول روشمند و نوين پژوهش و اهتمام به انطباق پژوهش‌ها با استانداردهاي علمي.
ـ تدوين و پيشنهاد آيين‌نامه‌ها و مقررات پژوهشي و آموزشي و نظارت بر حسن اجراي آن‌ها در پژوهشگاه.
ـ نظارت بر حسن اجراي مراحل پيشرفت طرح‌ها و فعاليت‌هاي پژوهشي و ارزيابي نتايج حاصله.
ـ برنامه‌ريزي مناسب به منظور دسترسي آسان محققان به منابع اطلاعاتي و مطالعاتي مورد نياز.
ـ غني‌سازي و سازمان‌دهي كتابخانه، اسناد و بانك‌هاي اطلاعات تخصصي پژوهشگاه متناسب با نيازهاي تخصصي محققان.
ـ نظارت بر انجام امور مربوط به تايپ، نمونه‌خواني، ويرايش و نشر آثار پژوهشي.
ـ برنامه‌ريزي مناسب جهت بهسازي و دانش‌افزايي محققان از طريق برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي و پژوهشي.
ـ ارزشيابي صلاحيت علمي محققان و نظارت بر جذب محققان توان‌مند در پژوهشكده‌ها و گروه‌هاي پژوهشي.
ـ ارتباط مستمر و مؤثر با ساير مؤسسات و مراكز علمي و پژوهشي و شركت در نشست‌ها و همايش‌هاي علمي و پژوهشي جهت تبادل اطلاعات و استفاده از تجربيات.
ـ انجام ساير امور محوله از سوي رئيس پژوهشگاه در راستاي وظايف.